Již při studiu na ČVUT, Fakulty Strojní, jsem nastoupil jako technik do LA composite. Pod vedením výborných vedoucích jsem měl možnost postoupit až na vedoucího výroby. Od začátku jsem měl na starosti projekty jako RAM Air Inlets/Outlets pro Boeing 787 pro zákazníka Hamilton Sundstand, nebo Fire Protection Linings pro letouny A320 pro německý Eurocopter. V roce 2003 to pro mě byly začátky projektového řízení.
Kapitola ve firmě Horizont mě naučila čelit projektům, které mají konečný termín, a nedají se posunout. Připravovat výstavy a různé eventy pro Škoda Auto v době, kdy docházelo k re-brandingu a novému pojetí marketingu byla velká výzva. Na to období nerad vzpomínám, ukončil jsem tu práci vyhořením, mým prvním a prozatím posledním. Chvilku trvalo, než jsem pochopil, co jsem udělal špatně a sebral se z toho.
Nejdéle jsem vydržel v Aeru Vodochody. Tady jsem poznal mnoho skvělých lidí a manažerů, dostal jsem se z vyhoření zpátky na nohy, a propracoval se až k řízení největšího kooperačního programu, A220. Zažil jsem tu také mnoho “ups & downs”, a hlavně při těch “downs” bylo těžké udržet pověst firmy a dodávky pod kontrolou. Při těch “ups” mi hodně pomohl přístup skvělých manažerů, dotáhl jsem kurz Prince2 Practitioner, naučil se GRAMS a mohl se vzdělávat v různých oblastech vedení a řízení lidí.
Konzultace z praktických zkušeností.
Skutečná cesta je častokrát plná nepopsaných překážek, kterým s knihou v ruce nejde čelit.
Je těžké očekávat určité chování lidí v rolích projektu, když tyto role třeba zastávají lidé, kteří potřebné znalosti nemají. A třeba ani nemají chuť je zastávat.
Spousta materiálů je k dispozici i na webu, ale kdo nikdy prakticky nezkusil projekt řídit, nemůže očekávat, že je bude umět hned použít.
Nechte se vést zkušeností
Nabízím konzultace, řízení projektu, nastavení systému pro řízení projektů i programů. Se zkušeností v leteckém průmyslu.